Samsung WF8604NHWG

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung WF8604NHWG op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Nees1989 04-02-2014
Geschreven voor: Samsung WF8604NHWG

Ik heb deze wasmachine in mei/2014 3 jaar in mijn bezit.
Tot nu toe weinig problemen mee gehad alleen wel vaak dat de was minder goed gecentrifugeerd is, dus dat hij natter eruit komt, terwijl de machine altijd op 1400 toeren staat.

Ik was mijn handdoeken (witte was) altijd op 60 graden i.v.m. de bacteriën, en vandaag was de machine klaar met zijn 2 uur durende programma en toen ik de was eruit haalde (1 minuut later), was de was ijskoud.
Naar mijn weten hoort de was lauw / licht warm te zijn als je alles er gelijk uit haalt....
Misschien iets kapot? Of ben ik gewoon gek?
Ik ben nu een lege trommel op 95 graden aan het draaien zonder te centrifugeren, kijken of de trommel straks warm is...ik ben benieuwd!

johan 52 07-08-2013
Geschreven voor: Samsung WF8604NHWG

Voor 304 euro gekocht via Elektrokoopjes.nl was perfect.
Machine goed waterpas gezet en volgens boekje geplaatst, machine werkt perfect en maakt nauwelijks herrie, hebben wel vier rubberdoppen onder de voetjes gezet.

Dennis100 24-12-2012
Geschreven voor: Samsung WF8604NHWG

Nu 1.5 jaar in bezit te hebben begint hij toch enkele kuren te krijgen, maakt onnodige herrie en centrifugeert soms niet meer na een wasbeurt en moet hem dan handmatig nog eens op centrifugeren zetten dan doet hij het wel gewoon.

Wel een redelijke wasmaschine voor eeen goede prijs van nu alleen toen ik hem kocht was hij 200 duurder dan waar hij nu voor aangeboden staat.

vermeulen123 07-12-2012
Geschreven voor: Samsung WF8604NHWG

Echt een super machine. Wast goed schoon, makkelijk in gebruik en een relatief goedkope machine! Echt een aanrader! Ik ben er heel erg blij mee!

Moksha 20-10-2012

+ 1. goed wasresultaat
2. goede prijs-kwaliteitverhouding

- 1. slechts keuze tussen 29 min. (kort wasprogramma)
en 2 uur (normaal wasprogramma); mis een tussenkeus
2. matig centrifugeresultaat i.v.m. Miele
3. niet zo geluidloos als beweerd in andere reviews

Olijfje64 29-07-2012
Geschreven voor: Samsung WF8604NHWG

Ik heb deze wasmachine nu een paar weken in gebruik en ik ben zeer tevreden over het wasresultaat.
Wel vind ik 'm veel herrie maken tijdens het centrifugeren en aangezien hij bij mij in de keuken staat is het zeer storend.

sjemmie79 13-09-2012

alsof er een vliegtuig opstijgt ? ik heb het net een dag en dat geluid stoort mij enorm

johan 52 07-08-2013

Zelfde machine hadden dit ook, vier rubberdoppen gekocht bij bouwmarkt is nu stukken minder. Groet Diny

esthervandervelden 02-03-2013

Ik ben het eens dat hij goed wast maar de herrie is soms beangstigend. Daarom ben ik gaan kijken of anderen er ook last van hebben zodat het niet ligt aan de positie hoe die staat.

john w8 19-07-2012
Geschreven voor: Samsung WF8604NHWG

Een fijne wasmachine die zeer makkelijk te bedienen is!
NOOT: Let er wel op, voordat je gaat wassen, dat je de machine eerst KALIBREERT. Dit staat in de gebruiksaanwijzing ergens halverwege het boekje ofzo. Maar dit kunnen ze beter bij de Ingebruik-name instructies vermelden, dus voorin !

Deze wasmachine na uitgebreid speuren en zoeken (en afwegen) bij Topdiscounters aangeschaft.
(Bij Topdiscounters nemen ze ook de oude wasmachine mee en ook belangrijk, een trap is geen bezwaar voor deze internet-winkel. Tevens krijg je een handige tijds-blok planning -enkele-uren-, wanneer men aankomt!)

Tot zover de aankoop / levering.

Wasmachine zelf aangesloten etc. En de transport-bouten (uiteraard) verwijderd, voordat ik de machine liet draaien.
De eerste was zonder kleren etc. gedraaid (lege trommel), volgens instructies, omdat er mischien nog wat rest-water etc in de machine zit. Van het test-draaien af-fabriek...

Geheel zonder problemen de eerste wasjes gedraaid.
Echter, zoals in de kop aangegeven, kwam ik na ongeveer 3 of 4-wasjes erachter dat de machine eerst ge-kalibreert (=ijken/ wiki: "het vergelijken van een systeem of apparaat met een standaard om de eigenschappen vast te stellen") moet worden. Dit staat vermeld in de gebruiks-aanwijzing ergens halverwege.
Mischien dat de machine voor elke wasbeurt weliswaar (automatisch?)kalibreert. Echter, ik adviseer potentiele eigenaren van deze wasmachine dit wel in acht te nemen.

De machine is behoorlijk stil. En de eerste weken ruikt hij lekker nieuw (Nu, na ongeveer 1 maand gebruik niet meer).
De bediening is zeer makkelijk: Alles in het Nederlands, en je hebt maar enkele knoppen.

Tevens geeft het apparaat grappige piepjes, als je de knoppen indrukt, en krijg je een eind-riedeltje als het apparaat klaar is.

De grote deur is ook wel functioneel: Voor grote stukken, als dekbed etc.

Kortom: Een fijne wasmachine, met zeer veel functioneels.
En, ook erg belangrijk, voor een bodemprijs!

Ik weet nu, na ongeveer 1 maand, niet hoe duurzaam deze machine zal zijn ... ?!?
Echter, ik heb het gevoel dat deze machine wel minimaal 4 tot 6 jaar zal blijven draaien voor mijn wasjes.
Dan heb je zeker de kosten er wel ermee uit!

sanba 17-06-2012
Geschreven voor: Samsung WF8604NHWG

Sind een paar dagen ben ik in het bezit van deze wasmachine en ik moet zeggen dat ik tot nu toe heel tevreden ben! In vergelijking met onze vorige wasmachine (AEG oko lavamat jubiline) maakt deze een stuk minder geluid tijdens het wassen en centrifugeren. Mijn was is goed schoon! Er is zat keuze uit allerlei programma's en de temperatuur is bij elk programma apart in te stellen. Ook is er een verkort programma. Je kunt ook zien hoe lang elk programma duurt. Ik vind het display en de knoppen overzichtelijk. Het enige minpuntje vind ik de doseerlade voor wasmiddel en wasverzachter. De lade kan niet ver uitgetrokken worden en de vakjes zijn klein, wat het doseren wel een beetje lastig maakt.

ptr77 21-05-2012
Geschreven voor: Samsung WF8604NHWG

Ik ben zeer tevreden over deze wasmachine van Samsung, die ik nu ruim 3 maanden in gebruik heb. Eigenlijk was ik op zoek naar een bosch of whirlpool, maar de verkoper wees me op deze wasmachine, die zelfs iets goedkoper was dan de bosch en meer wasinhoud heeft: 6kg. Eerlijk gezegd wist ik niet dat Samsung ook wasmachines fabriceert. Maar omdat deze wasmachine binnen mijn budget paste (rond de 350 euro), heb ik deze gekocht. Voorheen had ik ook een goedkope wasmachine (van Whirpool), en deze heeft het toch 10 jaar volgehouden. Dus hoop ik dat misschien deze wasmachine van Samsung van dezelfde prijsklasse misschien ook wel wat jaren mee gaat, maar dat weet je nooit zeker, zelfs niet bij een Miele.Ik ben wel alleenstaand, dus draai minder was dan kopppels of gezinnen, waardoor de wasmachine bij mij waarschijnlijk wat langer meegaat. De wasmachine is simpel qua gebruik, wat ik zeer prettig vind. En ja, de wasmachine geeft wel wat geluid, maar dat was bij mijn vorige wasmachine ook het geval. Ik erger mij daar niet aan, want de wasmachine staat toch bij mij op zolder. Wat ik prettig vind, is dat de wasinhoud 6kg is, ik had voorheen 5kg, maar dat was vooral bij beddegoed net iets te weinig. De tijdsduur van de was wordt op een display aangegeven, wat ik prettig vind, want mijn vorige wasmachine had dat niet. Ook vind ik het fijn dat de wasmachine automatisch uit gaat na een wasbeurt, ook dat was bij mijn vorige wasmachine niet het geval. Al met al ben ik zeer tevreden over de Samsung WF8604NHWG, die voor zijn prijsklasse het goed doet.

Gebr. 10-10-2011
Geschreven voor: Samsung WF8604NHWG

We hebben inmiddels wat twijfels over de eindcontrole bij de fabricage van deze wasmachine. Die van ons bleek bij aflevering een defect te hebben en is nu twee keer omgeruild. Bij de eerste gaf de trommel tijdens het indraaien een vreemde rammel en produceerde de motor bij belasting een indringende bromtoon. Bij de tweede was er iets met de deur en gaf de display continu de foutmelding dE aan. Bovendien klopte het programmaverloop niet en ook deze machine produceerde de vervelende bromtoon. Ook het derde exemplaar bromt er volop op los. We nemen nu maar aan, dat dit laatste bij deze machine normaal is. Verder lijkt nu alles in orde. Het is een goed ogende, redelijk geprijsde machine met veel mogelijkheden en snufjes. Je moet daarbij wel een beetje geluk hebben en het motorgeluid voor lief nemen. ’s Nachts draaien is geen optie, als je tenminste op goede voet wilt blijven met de buren. In dit hele verhaal verdient Saturn, onze leverancier te Heerhugowaard, een pluim. In mindere mate geldt dit voor de Samsung-klantenservice. Het contact hiermee verliep traag en gaf enige communicatieproblemen. Volgens het reparatiebedrijf E-care wilde Samsung de eerste (nieuwe!) machine niet omwisselen maar alleen de motor vervangen. Later bleek dit een misverstand te zijn en is na ruim een maand toch de complete machine door Samsung omgeruild, dit echter voor eentje die dus ook defect was. Toen wij de dag daarop hierover bij Saturn zelf aanklopten is deze tweede defecte machine binnen 1 uur omgewisseld, waarbij wij verassend vriendelijk en begripvol te woord werden gestaan. Dit bedrijf heeft het door! Hier ben je niet alleen de klant totdat je hebt afgerekend, maar blijf je ook daarna een klant. Zo hoort het toch?

KH65 03-08-2011
Geschreven voor: Samsung WF8604NHWG

Na alle positieve revieuws hier hebben wij deze Samsung gekocht, inmiddels 3 maanden in bezit. Hij zit heel mooi uit, maaar verder, tja, hij wordt steeds lawaaieriger, niet alleen bij centrifugeren, ook bij gewoon draaien. Zo erg dat je het gevoel hebt iedere beweging v.d. koolborstelmotor te horen. Voor zo'n nieuwe wasmaschien vind ik dat best vreemd, de vorige (Zanussi)was al 28 jaar oud en het oud beestje was stiller dan deze. Miskoop? Want als het nu zo lawaaierig is hoe zal het over 5 jaar niet zijn, als ie die haalt tenminste?

john w8 19-07-2012

Mischien een stomme vraag?: (na bijna een jaar) Is de machine wel gekalibreert na installatie ?
Ik las in de gebruiksaanwijzing (ergens halverwege het boekje) dat je dit meteen dient te doen: Ook na herplaatsen etc van de machine...

Mijn Samsung is redelijk stil: Ik hoor het apparaat amper een ruimte ernaast.
Ook als het centrifugeert.

Tevens, En dan spreek ik uit uitgebreide ervaring (Ook van mijn moeder die ongeveer 50jaar wasmachines heeft gehad, waar onder ook hele dure Mieles etc): De trommel niet te vol doen.
Enkele Badhandoeken is de limit. En dit geldt ook voor beddegoed: Twee of drie grote stuks.
Echt niet meer, anders slaat de trommel teveel en/of heeft de aandrijf-motor teveel moeite met de trommel (centrigueren)!

KH65 14-10-2011

Wil even toevoegen dat er inmiddels een monteur van Samsung geweest is die verschillende onderdelen vervangen heeft en de wasmachine genivelleerd heeft, dat laatste was volgens hem ook niet optimaal al hadden we de leverancier daarvoor betaald (bij levering gelijk monteren& nivelleren).
Nu draait onze wasmachine goed, maar erg stil is deze model sowieso niet, hieronder staat een revieuw dat dat wel het gevaal is, maar onze ervaring is anders. Hoe dan ook, voor dat geld is deze Samsung goed, mits je niet de pech hebt een 'maandag'-exemplaar aan te schaffen.

Henk huijbregts 07-07-2011
Geschreven voor: Samsung WF8604NHWG

Heb mijn app sinds 1 dag en draai nu de 3de was. helaas had de leverancier hem niet waterpas gezet. Nu hij waterpas staat, vind ik dat het app, nog erg veel lawaai en veel trilt bij het centrifugeren, De trom is ook erg losjes, Bij mijn vorige zanussi was dat helemaal niet zo en trilde zelfs na jaren nog niet zo erg als nu deze. Las jullie revieuws, nadat ik hem besteld had. En dacht er dus goed aan gedaan te hebben, deze aangeschaft te hebben. Maar nu weet ik dat nog niet zeker.

sjemmie79 13-09-2012

ik heb deze wasmachine nu een dag en het lijk wel alsof er een raket afgaat wanneer het centrifugeert, heeft u deze wasmachine nog na een jaar ?

Reinard61 02-07-2011
Geschreven voor: Samsung WF8604NHWG

Voor 300 euro deze samsung. Kind kan de was doen. Eénvoudige bediening. Grote vulopening. Degelijk. Zeer tevreden.

tinus de boer 05-06-2011
Geschreven voor: Samsung WF8604NHWG

Nadat onze nog geen vier jaar oude AEG het na 1047 wasbeurten (levensduur wasmachine is normaal 3000 a 3500 wasbeurten) had begeven en de coulance regeling van AEG/Electrolux inhield dat er voor bijna 300,- euro aan gerepareerd moest worden (motor + printplaat), was de keuze niet zo moeilijk:
Gooi maar weg en NOOIT meer een AEG!
Nu deze chinese koreaan in huis gehaald.
Kind kan de was doen. Fijne grote vuldeur. Bij intoetsen van voorkeuzes een bliepgeluidje, vinden ze in Korea blijkbaar leuk.
Apparaat doet het prima, eigenlijk beter dan mijn "oude" AEG. Nu maar hopen dat deze machine het langer dat de vorige blijft doen!

Dolf Kaum 08-12-2011

Tinus,
Wat is dat nou ... een chinese koreaan.
Het is of chinees of koreaan.
Het gaat hier toch om een apparaat en niet onm een persoon?

Joe_Speedboat 04-05-2011
Geschreven voor: Samsung WF8604NHWG

Ik heb weinig aan te merken op de reviews die hier al op de website staan.
Het wasresultaat is goed, het centrifugeren is een stuk stiller dan de Miele die ik gewend ben, het apparaat ziet er mooi uit en het apparaat is echt héél simpel en intuïtief te gebruiken.
Voor duurzaamheid geef ik een iets lager cijfer omdat het apparaat direct de foutmelding '1E' gaf. Het ging om een defect en de leverancier heeft de machine omgewisseld. Het nieuwe exemplaar werkt perfect en ik heb dan ook geen spijt van mijn aankoop.

Sam Sung 2 05-04-2011
Geschreven voor: Samsung WF8604NHWG

Wat een fluisterstille verademing.

Na een hoop ellende met Indesit en vooral met Wirlpool die beide na 4 jaar de geest gaven hebben we voor Samsung gekozen.
Goed voor 6 kilo en met een enorme deur zodat ook een 2 persoons dekbedovertrek past.
De handleiding kan gelijk de kast in want de bediening is ondanks een berg knoppen zeer intuitief.
Aan allerlei kleine dingen merk je dat er over deze machine is nagedacht.
Zo is het afvoerfilter op normale hoogte en is er een slangetje om het restwater eerst af te tappen.
Ook kleine details, er worden plastic plaatjes meegeleverd om de gaten af te dekken na verwijdering van de transportbouten.
En 10 minuten na einde wasbeurt schakelt hij zichzelf helemaal uit.
Zo is een wasmachine bedoeld.

ruudje 64 24-03-2011
Geschreven voor: Samsung WF8604NHWG

Na een tijd zoeken en beoordelingen gelezen te hebben .
Viel mijn keuze op deze wasmachine,ook ivm afmetingen .
Ik heb inmiddels een paar wassen gedraaid en ben zeer tevreden over het resultaat .
makkelijk te bedienen en machine is zeer stil.
En ook handig is het korte proggamma.
Nou ik ben er tevreden mee .

Nielsvm 18-03-2011
Geschreven voor: Samsung WF8604NHWG

Wasmachine is vanochtend - na heldere communicatie over de levering - keurig afgeleverd door de leverancier en de oude mee terug genomen. Meerprijsje van een tientje maar met keurige informatie en service als resultaat.

Vanwege een trekschakelaar bij het plafond was de stekker/kabel te kort (slechts een meter), dat heb ik opgelost met een contrastekker en verlengde kabel.

De wasmachine heeft een proefrun gemaakt van 30 minuten en staat nu zwarte was te draaien. Het apparaat is nagenoeg geruisloos en zelfs met centrifuren is het amper te horen. De beniening is zeer eenvoudig en het voorpaneel is logisch ingedeeld. Je krijgt twee jaar fabrieksgarantie maar volgens de mannen die hem binnen brachten is het een betrouwbare en "goede keus".

Tot nu toe ben ik zeer tevreden over deze keus!

lizzy28 21-02-2011
Geschreven voor: Samsung WF8604NHWG

Hij is erg fijn, de was wordt mooi schoon, dit terwijl die onder de babypoep en kots zitten!! Daarnaast is hij erg stil, mijn dochtertje ligt er zo goed als tegenaan en zij wordt er niet wakker van!!
Je kunt alles apart instellen of een standaardprogramma kiezen, wat je zelf wil. Echt een aanrader!!

meinie wijbenga 29-01-2011
Geschreven voor: Samsung WF8604NHWG

Zeer goede wasmachine,zeker voor de prijs,lekker stil en mits goed afgesteld op een harde ondergrond geen onbalans,echte aanrader.Was resultaat is perfekt.